اهمیت دهه ی مبارم فجر

اهمیت دهه ی مبارم فجر

حجت الاسلام رضا مرادقلی  با اشاره به اهمیت گرامی‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی‌ از منظر امام (ره)، گفت: ویژگی برجسته حضرت امام (ره) در وحله ابتدای ایمان،  توکل و عزم راسخ بود.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت امام خمینی(ره) افزود: اراده امام به قدری راسخ بود که موجب تشویق شاگردان و مراجع تقلید برای تبلیغ انقلاب در سراسر ایران می‌شد از این رو این عزم و اراده بالا موجب ترس حکومت طاغوتی از شجاعت امام بود که از درایت ایشان نشات گرفته بود.

شخصیت امام خمینی در تمام دنیا شناخته شده بود

این استاد دانشگاه با اشاره به مقام والای امام(ره) خاطر نشان کرد: امام خمینی با توکل به خداوند و تدبیر و برنامه ریزی و تبلیغ در کل کشور موجب پیروزی انقلاب در سال 57شدند شخصیت برجسته ایشان نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا شناخته شده بود.

این مسؤول در ادامه افزود: حکومت پهلوی که منافع خود را در خطر می‌دیدند با خبر بازگشت امام به کشور دستور بسته شدن فرودگاه‌های کشور را صادر کرد که روحانیون و مردم انقلابی به دنبال این دستور از حکومت پهلوی خشمگین شده و به خیابان‌ها ریخته  و با شعارهای کوبنده انقلابی تظاهرات کردند.

 این استاد دانشگاه در ادامه خاطر نشان کرد: با بازگشت رهبر کبیر انقلاب مردم گروه گروه از سراسر ایران به استقبال امام خمینی(ره) به فرودگاه آمدند لحظه دیدار مردم با رهبر معظم انقلاب چه با شکوه بود به طور قطع این استقبال در تمام تاریخ بی‌نظیر بود روحانیون با چشمانی مملو از محبت و اشک شوغ به دیدار امام رفتند چنان به امام می‌نگریستند که گویا زیباترین ستاره آسمان را رصد می‌کنند.

این مسؤول در ادامه بیان داشت: ایمان به نصرت الهی موجب شد تا روحانیت برای تثبیت و تداوم انقلاب با وحدت یکپارچه نیز از بسیج مردمی برای ماندگاری انقلاب اسلامی استفاده کردند.

 

انقلاب ما بر پایه اسلام استوار است

حجت الاسلام مرادقلی در ادامه ابراز داشت: امام خمینی(ره) به حکومت طاغوتی فهماند که برای احیا و دفاع از انقلاب و آرمان‌های خود به کسی باج نمی‌دهد که الان نیز در کشور راه امام (ره) دیده می‌شود که در تمامی موارد و مذاکرات از حق نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر کشورهای بیگانه دفاع می‌شود . 

وی در سخنانش عنوان کرد: امام با راهشان برای بقا از انقلاب به ما آموختند تا در برابر کشورهای بیگانه سر تعظیم فرو نیاوریم با گذشت چندین سال از عمر انقلاب که سکان دار آن رهبر معظم انقلاب می‌باشند بسیار حکیمانه در برابر دشمنان رفتار می‌کنند که قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران را در برابر جهانیان نشان می‌دهد.

وی در ادامه افزود: حضرت آیت الله خامنه‌ای که عهده‌دار منصب ولایت فقیه و رهبری شدند پیرو قرآن و اسلام بودند که این خط نشان می‌دهد که ما پس از سرنگونی‌ حکومت طاغوتی و احیا شدن انقلاب اسلامی پیشرفت‌های چشمگیری در همه زمینه‌ها داشتیم که موجب ترس دشمنان اسلام از نظام جمهوری اسلامی ایران است.

این مسؤول با اشاره به جنگ هشت ساله خاطرنشان کرد: جنگ و هشت سال دفاع مقدس ایران در برابر دشمنان اسلام از الطاف الهی بود که موجب پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران شد و نشان داد که مردم ایران برای بقا از انقلاب و اسلام جان خود را فدای رهبر معظم انقلاب خواهند کرد.

حجت الاسلام مرادقلی در ادامه بیان داشت: مهم ترین آسیب‌های متوجه انقلاب و اسلام دست کم گرفتن دشمن است که باید افراد در همه زمینه‌ها مراقب باشند و مسؤولان و مردم پایبند به اصول انقلاب باشند که وظایف باید با اطاعت از راه رهبری انجام شود و گرایش و نگرش به سمت اسلام باشد.

وی در ادامه افزود: وجود دشمنان به انقلاب در آغاز شکل گیری تا الان موجب شد تا انقلاب در همه صحنه‌ها قدرت بیشتری در برابر مخالفان انقلاب پیدا کند و آنها رسوا شوند.

استاد دانشگاه ابراز کرد: چون انقلاب ما بر پایه اسلام است خداوند قدرت و تدبیر در برابر دشمنان را شامل کشورهای اسلامی کرده است.

حجت الاسلام مرادقلی بیان داشت: رمز و راز ماندگاری انقلاب اسلامی مباحث فراوانی دارد که به دو تن از آنها اشاره می‌کنیم که یکی از آنها امت واحد می‌باشد که با وحدت به سمت انقلاب حرکت می‌کنیم و دیگری بحث محدویت و مساعل دینی می‌باشد. 

استاد دانشگاه اظهار داشت: کسی که ایمان به نصرت الهی نداشته باشد انسانی بی‌عقل خواهد بود.

امام سبب شدند مردم سرنوشت مملکت خود را به دست بگیرند

وی درادامه بیان داشت: شاه هیچ قدرت و اختیاری برای اداره کشور را نداشت و برای ادامه حکومت طاغوتی منافع ایران را به تاراج می داد به همین دلیل امام خمینی مردم را به روشنگری دعوت می‌کردند و مردم برای دفاع از منافع  مردم در برابر کشورهای بیگانه جان خود را به خطر انداخته و دست به راهپیمای و اعتراضات می‌زدند مردم به خاطر نارضایتی از حکومت طاغوت به خیابان ها می‌آمدند.

این مسؤول در ادامه گفت: هر انقلاب رهبرانی دارد که رهبرانی به پا خواسته از مردم هستند که رهبران انقلابی از جان خود گذشته و با عزمی پولادین به دنبال سرنگونی و انحلال حکومت پهلوی بودند تا سرنوشت مملکت خود را به دست بگیرند و حکومت اسلامی تشکیل دهند.

حجت الاسلام مرادقلی در ادامه بیان داشت: حکومت پهلوی که با روشنگری مردم توسط امام خمینی(ره) حکومت طاغوتی خود را در خطر می‌دیدند امام را به کشورهای مختلف تبعید کردند که امام بسیار حکیمانه حتی در تبعید مردم را توسط نمایندگانشان از نیات پلید پهلوی آگاه می‌کردند.

استاد دانشگاه در ادامه اظهار کرد: به دنبال روشنگری مردم توسط امام خمینی (ره) تظاهرات گسترش پیدا کرد که کشورهای بیگانه به دنبال حمایت از حکومت پهلوی موجب مهار انقلاب و خاموش کردن شعله‌های قیام بودند.

وی در ادامه افزود: حکومت پهلوی که منطقی نداشتند شروع به تبعید و شکنجه و کشتن انقلابیون به ویژه روحانیان کردند که با کشتار و شکنجه روشن‌گری روحانیون نه تنها کاهش نیافت بلکه روز به روز شروع به گسترش یافت.

این مسؤول در ادامه اظهار کرد: با بیداری مردم برای دفاع از منافع ملت ایران سرآغاز طلوع انقلاب توسط روحانیون بود که تا پیش از انقلاب اسلامی در ایران شاه با تاسیس مراکز فحشا به دنبال سرنگونی اسلام بود.

حجت الاسلام مراد قلی در ادامه ابراز داشت: مردم با خواسته هایشان برای جلوگیری ازغارت منافع مان توسط کشورهای اجنبی حکومت پهلوی دستور قتل آنان را صادر می‌کرد اما امام خمینی (ره) طی بیاناتی در فرودگاه تهران گفتند من از عواطف طبقات مختلف ملت تشکر می‌کنم عواطف ملت ایران به دوش من بارگرانی است که نمی‌توانم جبران کنم امام خمینی خود را خدمتگزار مردم می‌دانستند که مردم و روحانیون عاشق امام خمینی بودند اما شاه خود را در برابر مردم مانند فاتحینی می‌دانستند که بر مردم غلبه یافتند.

استاد دانشگاه در ادامه افزود: امام خمینی(ره) روحانیان و مردم انقلابی را مانند شمشیری برعلیه دشمنان اسلام،‌ به کار گرفتند.

این مسؤول ابراز کرد: امام خمینی(ره) مردم را به وحدت و ادامه مبارزه تا قطع ریشه های پهلوی دعوت کردند.

حجت الاسلام مرادقلی در پایان گفت: ارزیابی مجلس خبرگان با کارشناسی علمی و تخصصی که انجام دادند بعد از امام خمینی‌(ره) حضرت ایت الله خامنه ای را سکان‌دار انقلاب از همه جوانب دانستند که ایشان علیرغم فتنه و توطئه‌های داخلی و خارجی بسیار حکیمانه و با قاطعیت و جدیت از این موانع گذشتند.


وبسایت فرهنگی - هنری کانون ولیعصر (عج) مسجدامام جواد (ع)

:: موضوعات مرتبط: علمی پژوهشی , مقالات , ,
:: برچسب‌ها: حجت اسلام و المسلمین رضا مرادقلی , کارشناس اموردینی , کارشناس امور خانواده , استاد حوزه علمیه ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : امیر حسین محمدی
تاریخ : سه شنبه 27 بهمن 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: